Middag for 1

Middag for 1

Kunde og udfordring

Med et ønske om større fokus på reduktion af madspild og især supermarkedernes ønske om at tage del i dette, begyndte Hilton Foods Danmark at tilbyde tilpassede mængder mad til enkeltpersoner. Dette skulle således gøre det muligt for forbrugerne at købe mindre mængder kød til en lav pris.

 

Det var vigtigt, at sætte fokus på reduktion af madspild, og det var ligeledes vigtigt at skabe et flot design, som kan tiltrække forbrugernes opmærksomhed og derved synliggøre de nye produkter.

Løsning

Hos Frontal Lab udviklede vi et flot og overskueligt design, som tydeliggør stop madspild-initiativet. Med produktemballagen skjules intet, idet det er vigtigt, at forbrugerne kan se, hvad de køber.

 

Med en målgruppe bestående af især det yngre segment, havde vi fokus på at skabe et emballagedesign, som i dets stil og tone udtrykker ungdommelighed og opfordrer til, at det er nem madlavning. I tråd med det ungdommelige udtryk er emballagens stil frisk og udtrykker med et visuelt glimt i øjet, at det er middag for 1. Med navnet ønskes det at signalere, at det er mindre mængder mad tiltænkt enkeltpersoner.

Oprettet d.


Ingen kommentar(er)
Skriv din kommentar