Akuttilbuddet

Akuttilbuddet

Kunde og udfordring:

Akuttilbuddet er et tilbud til borgere i seks forskellige kommuner nord for København. Projektet tilbyder hjælp, støtte og rådgivning – både til borgere, der er i psykisk krise, og til pårørende.

Akuttilbuddet ønskede, at Frontal Lab udarbejdede en ny identitet, som udtrykker troværdighed og positiv energi samt venlighed og imødekommenhed. Samtidig var det vigtigt for Akuttilbuddet, at borgeren, der har brug for hjælp, nemt kan se, hvad Akuttilbuddet tilbyder, og hvordan man kontakter dem.

Løsning:

Hos Frontal Lab udviklede vi helt fra bunden en ny identitet, som afspejler Akuttilbuddets værdier og tanker. Identiteten går igen i det nye logo samt i det opdaterede design af hjemmesiden og i forskellige tryksager.

Vi skabte et logo, som har et roligt udtryk i form af en firkant med ramme, som skaber troværdighed og orden. Logoelementet er sat sammen af forskellige mennesker og symboliserer, at akutte kriser kan opstå for alle mennesker, og at vi har brug for hinanden til at klare livets udfordringer – dette er hovedtankerne hos Akuttilbuddet. Menneskene i logoelementet danner sammen en sol, som udtrykker positiv energi, liv og glæde.

Farverne, som går igen i hele identitetens udtryk, er grå – en nøgtern og troværdig farve – og orangegul, der udstråler liv, glæde og fremsyn.

Det opdaterede website er overskueligt og nemt at navigere i, og brugeren af siden finder hurtigt de ønskede informationer.

 

Besøg websitet: www.akuttilbuddet.dk

Oprettet d.


Ingen kommentar(er)
Skriv din kommentar