Emballager

God emballage er ikke bare flot. Når alting går op i en højere emballage-enhed er den også med til at fortælle historien om produktet den indeholder. Man kan godt være heldig. Men vi vil hellere være sikre. Hos Frontal Lab har vi flere års erfaring med udvikling af emballager og vi ved det er vigtigt at forstå hvilke kundetyper og hvilken købsadfærd der sigtes mod. Så vi gør vores grundige forarbejde inden vi begynder at slå vores streger. Et godt emballagedesign skal nemlig både fange forbrugerens opmærksomhed og samtidig sende de signaler, der appellerer til forbrugerens selvopfattelse og købsmotiv på indkøbstidspunktet.

Vi har gennem tiden designet emballage til alt fra dåseøl til lækre pølser. Nogle gange har vi frit slag og kan give kreativiteten frie tøjler. Andre opgaver er mere bundne. Som eksempelvis når vi udvikler emballager til ”private labels” for Dansk Supermarked. Her er designet er fastlagt på forhånd, og vi har på forhånd sat os grundigt ind i de pågældende designmanualer og retningslinjer. Som vi følger til punkt og prikke, så de emballager vi udvikler, passer til de produkter, som Dansk Supermarked har udvalgt til sortimentet.

Uanset om det er den ene eller anden type opgave, er en ting sikkert: Der er altid en velovervejet tanke bag designet.