Socialdemokratiet

Kunde og udfordring

Når det i kampagner gælder kampen om forbrugernes opmærksomhed, er klare, enkle budskaber vejen frem. Dette er essentielt, når der kommunikeres i alt fra brochurer, foldere og outdoor reklamer til annoncer og reklamer på digitale medier.

 

Hos Frontal Lab har vi erfaring med at varetage ethvert aspekt af en succesfuld kampagne. Det indebærer transparens i fremstilling af budskab samt visuel udarbejdelse af alle kampagnens dele. Det er under hele kampagneudviklingen ligeledes vigtigt for os at have et tæt samarbejde med vores kunder for at sikre, at kampagnen bliver skabet i overensstemmelse med kundens ønsker.

 

Personlig valgkampagne

Da Socialdemokratiets Ole Christensen stillede op som kandidat til Europa-Parlamentsvalget i 2014, var det altafgørende, at han, gennem sin personlige valgkampagne, kunne tiltrække vælgernes opmærksomhed.

 

Hos Frontal Lab udarbejdede vi kampagnen og dens mange elementer bestående af blandt andet en outdoor del med europlakater, abribus samt bannere. Derudover udarbejdede vi webannoncer til den digitale del af kampagnen, og endeligt designede vi en lang række tryksager blandt andet foldere og brochurer samt annoncer til aviser.

 

I forbindelse med kampagnens grafiske udformning var det vigtigt, at produkterne var visuelt indbydende og iøjnefaldende og samtidig formidlede budskaberne i overensstemmelse med Socialdemokratiets værdier. Dette skabte vi gennem en række grafiske virkemidler, således kampagnen skilte sig ud i det fyldte bybillede og derved fangede vælgernes opmærksomhed. Vi designede kampagnens annoncer, plakater og bannere i et enkelt udtryk, som samtidig var informativt, således budskaberne ville blive opfanget og læst af vælgerne.

 

For at afspejle Socialdemokratiets identitet i kampagnen blev der i den grafiske udformning anvendt den karakteristiske røde farve samt den genkendelige rose. Dette afspejlede ligeledes Socialdemokratiet som afsender og var samtidig med til at sætte fokus på kampagnen. For at skabe genkendelighed af og fokus på Ole Christensen blev der i den grafiske udformning anvendt billeder af ham.

 

Alt dette resulterede i en personlig kampagne med en lang række produkter, som, med et enkelt, indbydende og samtidig iøjnefaldende design, kommunikerede Ole Christensens mærkesager i overensstemmelse med Socialdemokratiets identitet.