Skip to main content

Brdr. Kjeldahl

– Fra jord til bord

TANKE

Brdr. Kjeldahl er en samsk landbrugsvirksomhed drevet af de to brødre, Søren Peter Kjeldahl og Jens Kristian Kjeldahl. De står blandt andet bag de lokale Samsø-produkter, som brandes og sælges af Salling Group i Bilka, Føtex og Netto.

Udfordringen bestod i at opdatere og videreudvikle Samsø-brandet i Netto. Netto ønskede blandt andet at fremhæve Samsø og det lokale landbrug. Derudover skulle Brdr. Kjeldahl være fremtrædende figurer med henblik på at øge kendskabet til Samsø-produkterne og menneskerne bag. En vigtig del af tankesættet bag løsningen var desuden at skabe en større designmæssig sammenhæng mellem produkterne med henblik på at øge kendskabsgraden og genkendeligheden for forbrugerne.

HANDLING

Hos Frontal Lab opbyggede vi et selvstændigt univers omkring Brdr. Kjeldahl produkterne, hvor vi, med blandt andet et gennemgående logo, skabte en sammenhæng mellem alle Samsø-produkterne. Tanken bag universet var at fremme fornemmelsen af rå kvalitet, lokalt landbrug og ”fra jord til bord”-konceptet.

Vi har valgt at fremhæve billeder af de to brødre i designet og har dermed tilført personlighed til produkterne. Dette kan bidrage til at skabe en større indlevelse fra og stærkere relation til forbrugerne. Derudover har vi anvendt en grov og brun emballage for opnå en autentisk og rå fornemmelse af landbruget på Samsø.

Vores design går igen på emballager, web, fysiske materialer m.m.

EFFEKT

For en producent, der sælger en vare under eget brand gennem en landsdækkende virksomhed som Salling Group, er det afgørende, at man kan levere produkter, der skiller sig ud på hylden og skaber den brandeffekt, som man ønsker.

Med den gennemtænkte identitet og emballageløsning har Brdr. Kjeldahl yderligere skabt værdi om deres brand og kan fastholde et vigtigt samarbejde.


Brdr. Kjeldahl