Emballager

 

God emballage er ikke bare flot. Når alting går op i en højere emballage-enhed, er den også med til at fortælle historien om produktet, den indeholder. Man kan godt være heldig, men vi vil hellere være sikre. Hos Frontal Lab har vi flere års erfaring med udvikling af emballager, og vi ved, det er vigtigt at forstå, hvilke kundetyper og hvilken købsadfærd der sigtes mod. Derfor gør vi altid vores grundige forarbejde. Et godt emballagedesign skal nemlig både fange forbrugerens opmærksomhed, og samtidig sende de signaler der appellerer til forbrugerens selvopfattelse og købsmotiv på indkøbstidspunktet.

Vi har gennem tiden designet emballage til alt fra dåseøl til lækre pølser. Nogle gange har vi frit slag, og kan give kreativiteten frie tøjler, mens andre opgaver er mere bundne, som eksempelvis når vi udvikler emballager til ”private-labels” for Salling Group. Her er designet fastlagt på forhånd, hvorfor vi har sat os grundigt ind i de pågældende designmanualer og retningslinjer, som vi følger til punkt og prikke. Hermed passer de emballager, vi udvikler, til de produkter, som Salling Group har udvalgt til sortimentet.

Uanset om det er den ene eller anden type opgave, er en ting sikker; der er altid en velovervejet tanke bag designet.