Skip to main content

Højer Pølser

– Fra tanke til effekt

TANKE

Højer Pølser er pølsemestre, og det har de været i fire generationer siden 1897. Tradition, kvalitet og godt håndværk er nøglen til succes for Højer Pølser, og det har givet mange fantastiske resultater gennem årene. Eksempelvis kan vi nævne, at Højer Pølser i 2011 ryddede bordet og vandt Europamesterskabet i 33 kategorier.

Selvom de hos Højer har produceret pølser siden 1897, skal der fornyelse til. Forbrugerne efterspørger nye smagsvarianter, og derfor har Højer Pølser lanceret en ny produktlinje. Den skulle vi hos Frontal Lab pakke ind, og de ønskede et design, som kommunikerer pølsemagernes stolte traditioner og samtidig sender stærke signaler til forbrugerne. Hvordan kombinerer vi de to ting?

HANDLING

Vi har skabt en løsning, hvor autenticiteten er det fremtrædende. Autenticitet er vigtig, ikke mindst indenfor fødevarer i køledisken, hvor forbrugerne ønsker at se, hvad de køber. Vi skjuler derfor intet med produktemballagen, men fremhæver de kvaliteter, der er særegne for Højer Pølser, og som tiltaler forbrugeren. Dette resulterede i et design, som har et eksklusivt og selvsikkert udtryk, og som kommunikerer dansk kvalitet og tradition gennem symboler, farver og ord. Vi har også fremhævet produktbasen gennem en tematisk frise på emballagen.

EFFEKT

Højer Pølser er et meget velkendt brand i de butikker, hvor produkterne er solgt, og mærket nyder stor anerkendelse. Design og emballage har skabt stor troværdighed, og der sendes et eksklusivt signal, som skaber præference og aktivt forbrugervalg.


Højer Pølser, emballagedesign