Skip to main content

noella

– Fra tanke til effekt

TANKE

Noella er en serie af hårfjerningsprodukter henvendt til et yngre segment. Serien består af alt fra stripes til voks perler samt dertilhørende accessories. Noella forhandles i flere lande under butikskæden Normal.

Vores opgave var at udvikle navn, logo samt ny visuel identitet til hele produktserien af hårfjerningsprodukter. Produkterne skulle afspejle et ungt, feminint univers og samtidig have fokus på anvendelighed og kvalitet. Dertil skulle designet kunne anvendes og indfange målgruppens interesse i flere forskellige lande.

HANDLING

Frontal Lab har udarbejdet en designlinje, hvor farveuniverset samt logo og navn er det bærende element. 

Navnet »noella« er en kombination af de to pigenavne Noel og Ella. Ønsket var at skabe et feminint univers. Ordet skulle samtidig være harmonisk at se på, nemt at huske, let genkendeligt og nemt at koble sammen med produktnavn. Dertil skulle det kunne udtales på flere forskellige sprog. Vi har tilføjet en fjer til logoet, som svæver let over o’et for at understøtte resultatet ved brugen af produkterne, som er blød, glat hud. Fjeren trykkes med guldfolie for at understrege eksklusivitet og kvalitet.

I emballagedesignet har vi haft fokus på at skabe en genkendelig serie i sarte pastelfarver, der står i kontrast til navnet. Hver variant har en farve, der passer til produktets indhold/duft. Er produktet parfumefri eller generelt som eksempelvis accessories, så er farven neutral pastelblå. Designet er enkelt med tydelig angivelse af produktnavn på engelsk og undertekst på fransk.

Et hvidt bånd bryder pastelfladen i bunden og angiver tydeligt den pågældende duft/ingrediens understøttet af et ikon. På siden anvendes krops-ikoner, der tydeligt angiver, hvor på kroppen det pågældende produkt er tiltænkt. På voks perlerne er der lavet et rundt indkig, der viser perlerne, som matcher farvevalget på emballagen.

Der er desuden valgt en emballage i kraftig kvalitet  med en matkacheret overflade for at understrege det eksklusive.

noella

EFFEKT

Noella udstråler feminitet og kvalitet. De sarte farver understøtter produkterne og deres anvendelse og er sammen med den gyldne fjer med til at henlede tankerne på noget fint og blødt.

Med vores endelige design imødekom vi ønsket om en ny visuel identitet i et emballagedesign, der skaber et flot varespejl i butikken og indfanger stemningen omkring hårfjerningsprodukterne på tværs af de forskellige lande og det yngre segment.