Skip to main content

Bonzo

– Fra tanke til effekt

TANKE

Bonzo er et brand under Green Field Innovation og består af flere serier med klassiske simreretter; Bonzo Classic og Bonzo Vegan, samt tilbehørsserien Sidedish, all-in-one serien One Pot og endelig en eksklusiv Brasserie-serie af franske bistroretter. Retterne er skabt af kvalitetsråvarer, uden brug af tilsætningsstoffer, e-numre eller anden konservering.

Bonzo ønskede et nyt logo og ny identitet/emballagedesign til deres ready-meal serier, som kunne tage dem tilbage til en tid, hvor høj kvalitet, naturlig smag og de bedste ingredienser var i fokus. Udfordringen bestod i at designe emballage til de forskellige serier, som i stil og tone udtrykte enkelthed for at understrege produkternes kvalitet.

Nøgleordene, vi arbejdede med i idéfasen, var blandt andet ord som kvalitet, autenticitet, bæredygtighed, sundhed og smag. Ord, som skulle omsættes til et sammenhængende koncept.

HANDLING

Hos Frontal Lab udviklede vi en identitet til Bonzo, hvor især logoet og produktnavnet blev det bærende element.

Til Bonzo Classic serien har vi lavet et logo i en enkel, letlæselig font. Farven er sort, så det ikke tager fokus fra selve produktnavnet, men stadig er del af de synligste elementer på etiketten. Pay off’et ”Mad som Bedste lavede den” går igen på alle simreretterne med kød, hvilket understøtter navnet og idéen bag konceptet.

Bonzo Vegan logoet er en sammenkobling af det originale Bonzo logo og Vegan, som her kommer i fokus. Vegan er skrevet i en uformel håndskrift, så det giver et lettere og eksklusivt udtryk. Endvidere har vi tegnet et lille ikon over Bonzo-navnet, som skal symbolisere det organiske. Farveholdningen til Bonzo Vegan er elegante og mere farverige end den klassiske serie – for at skabe reference til grøntsagerne.

Vi har løbende lavet line extensions under Bonzo konceptet med serierne Bonzo Brasserie, Bonzo One Pot, Bonzo Sidedish.

Med vores designs imødekom vi Bonzos ønske om en visuel identitet + emballagedesign i en naturlig og autentisk stil.

EFFEKT

Bonzo har udviklet sig til en markant spiller på markedet for ready-meals af høj kvalitet.

Produkterne står skarpt både i de ledende danske supermarkedskæder og på nettet, hvor produkterne forhandles både på Bonzos egen webshop og via en række partnersider.

Det venlige og markante design differentierer tydeligt produktet fra andre spillere på markedet.

Nysgerrig? Så smut ind forbi på bonzo.dk

bonzo emballagedesign emballage fødevarer grafisk design identitet

Jørn Senger, Founder & CEO, Bonzo

“Vi valgte Frontal Lab til at udvikle og drive vores Bonzo koncept og webshoppen på Bonzo.dk, idet vi lægger vægt på personlige, professionelle og hurtige løsninger på alle parametre.

Vi havde brug for en dygtig samarbejdspartner til udvikling og drift af vores web platform – lige fra konceptudvikling og sparring, branding, webløsning, relevant og kreativt grafisk arbejde, fuld markedsføring – primært via SoMe – mikro-influencers, SEO og søgeordsoptimering samt Google Ads. Value co-creation i højeste grad med fokus på femvertising.
Frontal Lab dækker det hele og gør det vanvittigt godt på en nærværende måde, uden økonomien løber løbsk! Vi kan på det varmeste anbefale Frontal Lab.”