Kompetencer

Identitetsudvikling

Identiteten er den sokkel, som din virksomhed skal hvile på: Hvad er jeres værdier, hvad er jeres udtryk...

Emballagedesign

3-4-5 sekunder. Det er den tid, du har til at overbevise kunderne i supermarkedet om, at de skal gribe...

Digitalt design og webudvikling

Masser af design kommer i dag aldrig ned på papir...

E-commerce

Bag et succesfuldt salg via en webstore ligger en lang række aktiviteter, som vi løser for jer...

Corporate kommunikation

Ofte handler virksomhedens kommunikation om meget andet end produkter. Kommunikation retter...

Koncept- og strategiudvikling

Bag udviklingen af enkeltelementer i din markedsføring ligger udvikling...

Identitetsudvikling

Identiteten er den sokkel, som din virksomhed skal hvile på; hvad er jeres værdier, hvad er jeres udtryk, og hvad gør dit produkt enestående, så I har en plads i markedet? Processen med at nå frem til sin identitet kan være lang eller kort – og ofte er I et langt stykke ad vejen, når vi kommer ind i billedet.

Når vi har fundet ind til kernen og ved, hvad I står for, kan vi begynde udviklingen af den synlige identitet; logo, grafiske elementer og design af de kanaler, I skal bruge i jeres kommunikation med markedet. Vi fastholder identiteten i designmanualer og vejledninger – alt sammen for at sikre at identiteten bliver udfoldet, som I ønsker det.

Emballagedesign

3-4-5 sekunder. Det er den tid, du har til at overbevise kunderne i supermarkedet om, at de skal gribe ud efter din vare og ikke efter konkurrentens. Derfor skal en emballage få din vare til at skille sig ud, uanset hvilken kanal du sælger gennem – også når det er via webstores, som står for en stadigt stigende del af forbrugernes køb.

En af kernekompetencerne her i huset er at udvikle og designe emballager, som skaber den perfekte ramme om dine produkter. En emballage skal både synliggøre produktet, fortælle den gode historie og rumme alle pligtinformationerne, som ikke mindst er relevante for fødevarer. En god emballage appellerer til forbrugernes selvopfattelse og stimulerer købsmotivet.

Gennem tiden har vi designet emballager til alverdens brands – fra dåseøl over kaffekapsler til pølser og simreretter på glas. Vi arbejder både med egen udvikling af emballagelinjer, og designer emballage på basis af fastlagte designs, sådan som det oftest er tilfældet, når vi udvikler emballager til private labels.

Digitalt design og webudvikling

Masser af design kommer i dag aldrig ned på papir eller andet analogt medie. Designet lever sit liv på digitale platforme – fra websites over apps til præsentationer og demoer.

Vi leverer webdesign af høj kvalitet baseret på markedsledende CMS-systemer, så du selv kan redigere indhold og billeder på dit website efterfølgende. Et website skal fastholde den besøgende, indtil du har afleveret dit budskab – og vi vil gerne have den besøgende til at komme længere end til fordøren! Designet skal give lyst til at manøvrere rundt på siden, og indholdet skal være fængende og skrevet i et godt og vedkommende sprog.

En stor del af vore webløsninger er webstores, hvor et indbydende design skal lokke varerne i indkøbskurven samtidig med, at webshoppens content opfylder de omfattende krav til SEO-optimering og andre redskaber til at skabe leads til siden – og naturligvis også konvertering af disse leads til et salg.

E-commerce

Bag et succesfuldt salg via en webstore ligger en lang række aktiviteter, som vi løser for jer enten alene eller i et tæt samarbejde med betroede partnere. Det handler om effektiv e-commerce.

Webshoppens design er den port, som vi skal lede kunderne til, hvorefter de skal blive motiverede til at vælge varer, lægge dem i indkøbskurven og rent faktisk købe dem. At få kunderne til at finde shoppen er én opgave, som kræver målbevidst brug af digital annoncering på platforme som Google, Instagram og Facebook, netaviser og andre kanaler.

Webshoppen skal opfordre til valg af varer, køb og helst merkøb. Det handler både om et vellykket design, som kan gøre det fristende og nemt for kunden at vælge varer, og endvidere om content som kan give et skub. Efterfølgende arbejder vi med opfølgende nyhedsbreve, opfordringer til genkøb og gode tilbud.

Webshoppen er et flygtigt medie, og opgaven er at skabe den kundeloyalitet på den digitale platform, som den fysiske detailhandel har levet af i mange år.

Corporate communication

Ofte handler virksomhedens kommunikation om meget andet end produkter. Kommunikation retter sig også mod medarbejdere, leverandører, partnere og mange andre interessenter, som alle har betydning for, hvordan I som virksomhed kan manøvrere og klare jer.

Vi udvikler strategier og handleplaner for denne del af virksomhedens kommunikation, herunder Public Relations, og inddrager alle de kompetencer, vi ellers har fra eksempelvis vores AD’ere og grafikere. Vi skaber virkningsfulde tekster, flotte plancher, bøger og pjecer samt digitalt materiale, der kan understøtte jeres indsats.

Koncept- og strategiudvikling

Bag udviklingen af enkeltelementer i din markedsføring ligger udvikling af strategier og koncepter, som gør, at vi bevæger os på sikker grund, når vi går i gang med de konkrete løsninger.

Strategien beskriver, hvad vi sammen ønsker at stile mod, og hvilke målsætninger indsatserne skal nå. På den baggrund vælger vi de kanaler, der skal i spil – og skaber de koncepter, som realiserer strategien.

Frontal Lab på Instagram

@frontal_lab

Fredensgade 28 B, 8000 Aarhus C
Tlf.: 87 30 30 33
mail@frontallab.dk

Følg os: