Skip to main content

Frugtkompagniet, Netto

– Redesign af emballage – Salling Group, Netto

TANKE

Frugtkompagniet er et metier brand i Netto, som skal hævde sin plads på hylderne over for premium brands som Innocent og en række økologiske varemærker. Frugtkompagniet leverer friskpressede juicer, som er af høj kvalitet, men mærket har været lidt præget af et lettere usynligt design, som ikke havde den udstråling, som der burde være omkring frisk appelsin- og frugtjuice.

Netto kom til os med et ønske om at få udarbejdet et nyt design, som både viser ingredienserne i produktet og udstråler en uformel holdning og en masse energi.
Hvordan kunne vi løse den udfordring?

HANDLING

Frontal Lab udarbejdede en ny emballage til Frugtkompagniet, som i den grad fremhæver ingredienserne; appelsiner og andre frugter, så emballagen har fået et nyt udtryk af friskhed og saft og kraft. Vi har valgt en uformel font som det bærende, der udstråler energi og løssluppenhed, og samtidig har vi valgt en løsning, hvor der er gennemsigtighed til de friske juicer, som gemmer sig i flaskerne. Der er knald på farver og et friskt udtryk samtidig med, at man som kunde får et godt indtryk af varen.

EFFEKT

Effekten af det nye design er stor synlighed på hylderne med et markant design, som skiller sig ud. Samtidig pynter designet med sine flotte farver i køledisken, så vi får skabt den præference, der er afgørende for, at kunden træffer det rette valg.