Skip to main content

Normal krydderier

– MY CRUSH

TANKE

Den danske butikskæde, Normal, ønskede at differentiere sine krydderiposer med et nyt, forfriskende design til kategorien. Da produkterne skal bruges internationalt i hhv. Norge, Sverige, Holland, Storbritannien, Frankrig og Tyskland, krævede det en sprogversionering af produktnavn samt bagside- og forsideetiket, så emballagen kunne blive repræsenteret i alle lande. 

Når man kigger på hele sortimentet på væggen i Normalbutikkerne, skal det være nemt og overskueligt at finde præcis det krydderi, man er ude efter. Udfordringen bestod derfor i at ramme forbrugeren med et overskueligt og internationalt design med et enkelt og lækkert udtryk, der var nemt at afkode i alle lande.
Normal efterspurgte en mere britisk designstil fremfor den skandinaviske, som endvidere skulle bære et internationalt produktnavn, der både er catchy og ligetil – gerne med et glimt i øjet.

HANDLING

Vi udviklede et design og skabte navnet ”My Crush”, der var enkelt og let i tone og udtryk. Logoet og posens pay-off, ”My Crush – damn it’s good”, fremhæver med et friskt udtryk kvaliteten af krydderiet på en måde, der samtidig giver forbrugeren et naturligt smil på læben. En simpel illustration af en morter med en lille hjerteformet spire ovenfor anviser omhyggeligheden med produktfremstillingen, og bliver brugt som det gennemgående logo på samtlige varianter i serien.

En pastelfarvet understregning nederst på layout’et tydeliggør varianten på de forskellige sprog overfor forbrugeren, og for endeligt at fremhæve de flotte krydderier trykkes grafikken på gennemsigtig label, hvilket alt sammen imødekommer Normals ønske om en internationalt venlig emballage, da krydderiet stilles til skue og ikke efterlader tvivl om indholdet. 

EFFEKT

Med vores emballagedesign til Normals nye krydderiserie imødekom vi ønsket om et friskt, moderne og enkelt udtryk, der var let-afkodeligt og indbydende på butikshylder herhjemme og internationalt.


Krydderier, Normal