Skip to main content

Lam fra den grønne ø

– Fra Irland til Danmark

TANKE

Hilton Foods Danmark er en succesfuld virksomhed inden for fødevareindustrien og udgør en stor spiller på det danske marked. Virksomheden opererer i et tempofyldt og konstant skiftende miljø og er kendt for sin unikke kvalitet af kød, som forhandles i Coops butikker rundt om i landet. 

Hilton Foods kom til os med ønsket om en ny serie til lammekød fra Irland. Serien skulle afspejle kødets høje kvalitet, det grønne og frodige landskab samt Irlands stærke kendskab til bæredygtigt landbrug. Udfordringen bestod i at skabe et flot design med et æstetisk udseende, som kunne tiltrække forbrugernes opmærksomhed. 

HANDLING

Hos Frontal Lab udviklede vi en ny serie under navnet, Lam fra den Grønne Ø, som henviser til det karakteristike irske landskab med grønne marker og græssende lam. 

Stilen er holdt i grønne nuancer, og logoet er udviklet med fokus på kvalitet og det gode liv på de græsrige marker. Emballagerne er sat op med plads til en kort storytelling, som var ønsket fra Hilton Foods Danmark. Under produktnavnet har vi derfor indsat en lille tekst om kødet, Irland, kvaliteten og bæredygtigheden. Ligeledes er der brugt forskellige billeder af lam og landskabet fra “Den Grønne Ø” til at differentiere produkterne fra hinanden. 

EFFEKT

Lam fra den Grønne Ø emballagedesignet er genkendeligt, og udtrykker autencitet i køledisken. Det er nemt for kunderne at navigere i de forskellige produktvarianter, og en lækker serveringsbeskrivelse på bagsiden af emballagen gør det endnu lettere for kunden
at smide produktet i kurven.


Lam fra den grønne ø, Hilton Foods Denmark