Skip to main content

Normal plastre

– Fra tanke til effekt

TANKE

Detailkæden Normal, der forhandler ganske normale dagligvarer til lave priser, kom til os med ønsket om at udvikle emballage til deres private label plaster i sortimentet.

Normal ønskede at skabe opmærksomhed på, at plastre ikke nødvendigvis skal forbindes med noget kedeligt og trist. Med den tanke i bagagen ville de gerne lave deres egen serie, hvortil de søgte en stil med kant, som dog stadig skulle være enkel og nem for forbrugeren at overskue på hylden. Udfordringen bestod både af design af almindeligt plaster og børneplaster, hvor idéen for den sidste kategori blev at bruge emballagen til at fortælle et eventyr, så børnene fik en glad historie med på vejen.

HANDLING

Hos Frontal Lab udviklede vi et koncept, hvor især logoet og navnet blev det bærende element. Vi har holdt farverne forholdsvis neutrale i forskellige pastelfarver og ladet selve produktet træde i forgrunden for at indfri Normals ønske om overskuelighed. Til gengæld har vi tilført kant og humor til logoet i form af ordspil med kendte sangtekster- og linjer, som alle refererer til det at have ondt eller være gået i stykker på den ene eller den anden måde.

Børneplastrene lavede vi en historie ud af for at gøre dem ekstra sjove. I stedet for blot at anvende figurer og farver valgte vi at fortælle en historie – eller et eventyr – på pakken. Storytelling blev her et værktøj til at skabe liv, humor og genkendelighed, så det at købe plaster forvandles fra en trist begivenhed til en sjov, spændende og interaktiv oplevelse for både børn og forældre.

EFFEKT

Normal har med den nye emballageserie fået skabt et markant og signifikant design på en ellers ofte lidt anonym private label kategori. Resultatet er, at produkterne skiller sig ud på hylden og indbyder til det forbrugervalg, som skal skabe præference og loyalitet.


Plaster, Normal