Skip to main content

Økologisk vat til Normal

– Pure Living Health Care

TANKE

Butikskæden Normal, der sælger helt normale varer til unormale priser i Danmark, Norge, Sverige og Holland, kontaktede os med ønsket om at differentiere sig på markedet for vat.

Normal ønskede et flot design til en ny serie af økologiske vat-produkter, der kunne præsentere sig pænt på badeværelset og ikke blive gemt væk i skufferne pga. et kedeligt udseende. Udfordringen bestod i at designe emballage samt komme med et engelsk navneforslag til serien, så produkterne kan forhandles i både ind- og udland – en udfordring, der satte tankerne i sving, og som vi efter en god dialog med Normal kunne præsentere i form af en emballageserie, der både tilgodeser de differentierede markeder, hensynet til flergangs-anvendelse og genkendelighed.

HANDLING

Hos Frontal Lab skabte vi en ny økologisk vat-serie til Normal under navnet, Pure Living Healthcare, der med sit engelske navn associerer til renhed, sundhed og livsstil. Tanken bag det nye design var at ramme forbrugeren, som ønsker at have produkterne til at stå fremme på badeværelset, fordi de er flotte.

Stilen er holdt i et metal-look med mønstre i forskellige farver, så der er til enhver smag. Logoet på emballagerne er skrevet med en moderne og elegant font, der giver navnet et eksklusivt udtryk. På produkterne vil logoet træde i baggrunden for at give plads til selve produktnavnet, fx Cotton Pads, så kunden kan se forskel på de forskellige typer af vat.

Den nye økologiske serie består af både renseservietter, vatpinde og vatrondeller.  Med vores design imødekom vi herved Normals ønske om at differentiere sig med en serie, der skaber opmærksomhed i kædens butikker.

EFFEKT

Normal har med Pure Living Healthcare fået skabt et private brand, som skiller sig ud og på én gang sender signal om sundhed og renhed. Designet markerer sig på hylden og er med til at skabe den præference, der er afgørende for, at kunden vælger netop dette brand frem for andre, som Normal ikke pr. definition er så involveret i. Designet er dermed med til at understøtte Normals ønske om at private label skal være en markant del af virksomhedens salg.

emballagedesign visuel identitet grafisk design Normal Frontal Lab

Vat, Normal