TANKE
Outdoor kategorien får stadig større betydning – folk elsker at pynte deres altaner, gårdmiljøer, terrasser og bede i haven med smukke planter, og et indbydende design på potter, poser og kartoner skaber den præference, der får forbrugerne til at vælge de varer, der skaber dækningsbidrag og skaber basis for mersalg.
For Salling Group har vi skabt emballager for en række private label outdoor produkter.
Der er flere krav til emballager omkring især planter, der er levende væsner. Samtidig skal emballagerne være så lidt belastende for miljøet som muligt – og det har indflydelse på såvel valget af emballage samt mængden heraf.
HANDLING
For Salling Group har vi udviklet emballager til flere private label linjer: Emballagerne spænder fra potter over jord til plastposer omkring planterne og potter.
Vi har udviklet emballager, som kan holde planterne friske og indbydende. Samtidig er der skabt rum til relevant information som dyrkningsvejledninger og pasningsanvisninger. Der er samtidig taget højde for, at emballagen skal gøre det nemt og sikkert at transportere planterne og håndtere dem i butikken.
Designet sender forskellige signaler alt efter, hvilken type produkt, der er tale om, og hvilket prisleje, det ligger i.
EFFEKT
Præference og salg. Disse er i korthed effekten, der kommer ud af et indbydende og gennemtænkt emballagedesign på Salling Groups outdoor produktlinjer. Bevidste materialevalg og et design, der tilpasses kravene til logistik og håndtering, skaber besparelser og mindre miljøpåvirkning.
Poul B. Petersen, Senior Category Manager, Salling Group
” Frontal Lab har været med til at løfte vores image/udseende/udtryk via nogle flotte designs til planterne. Kommunikationen foregår altid i et godt samspil, hvor man kan udfordre hinanden. Frontal Lab leverer i en høj kvalitet.“