TANKE
De skønne overklasseløg blev skabt efter ønske fra Salling Group, som gerne ville skabe en ny produktlinje med et moderne udtryk, da markedet for grøntsager i dag er præget af ensartede indpakninger. Salling Group ønskede derfor, at emballagens design skulle skille sig ud fra mængden, springe i øjnene på forbrugeren og virke tiltrækkende. Udtrykket skulle være friskt, imødekommende og let aflæseligt. Designet skulle matches af et tilsvarende sprogligt udtryk. Hvordan kunne vi omsætte det til handling?
HANDLING
Hos Frontal Lab udarbejdede vi en kreativ og anderledes løsning til den nye produktlinjes identitet og kommunikationsunivers gennem emballagerne.
Vi har skabt et emballagedesign, som udtrykker en gennemgående simpel og let genkendelig visuel identitet. Designet har et rent og tydeligt sprog, som kan læses gennem net. De simple illustrationer giver forbrugeren et hurtigt overblik over varens egenskaber og gør det, sammen med opskrifter på bagsiden, nemt og overskueligt at vælge det rigtige produkt til madlavningen.
Det muntre navn og de fængende payoffs giver et smil på læben, hvilket bidrager til varens store appeal, og derved adskiller den fra lignende produkter.
EFFEKT
Løg er en basisvare, men med konceptet Overklasseløg er produktet blevet løftet fra dette til at være en differentieret og mere eksklusiv vare, som der kan knyttes en branding og en fortælling til.