TANKE
Hvordan får man præsenteret frugt og grønt, så varerne både bliver indbydende og indbyder til, at forbrugeren griber ud efter dem – og der samtidig bliver taget maksimalt hensyn til holdbarhed, emballagens miljøpåvirkning og logistikken hos såvel producent, transportør og butik?
Det er den udfordring, vi hos Frontal Lab står med, når vi som en af vores faste, løbende opgaver udvikler emballager til Salling Groups Frugt & Grønt afdelinger.
HANDLING
Frontal Lab har gennem mange år leveret et hav af emballageløsninger til Salling Groups Frugt & Grønt afdelinger. Det spænder fra specialdesignede net til løg, poser til kartofler, bakker til tomater og potter til krydderurter – og 1.000 andre emballager.
Arbejdet indebærer en løbende dialog med producenter i ind- og udland, trykkerier og andre leverandører af emballageløsninger, kombineret med sparring med Salling Groups egne indkøbere og marketingfolk.
De mange produktlinjer kalder på nye universer, skarpe løsninger og frem for alt løsninger, der skaber præference.
EFFEKT
Emballage tjener flere formål. Designet skal skabe præference hos forbrugeren og salg – det skal få produktet til at skille sig ud og tiltale forbrugeren.
Men emballage skal også holde et produkt friskt, gøre det nemt at håndtere i butikken og medvirke til, at vi undgår madspild og unødvendige påvirkninger af miljøet. Alt sammen elementer, der er i fokus, når vi skal levere effekt i form af vores emballageløsninger.