Skip to main content

Thise & Ko

– Økologisk oksekød

TANKE

Thise er normalt kendt for deres mælkeprodukter, men er i dag også producent af økologisk oksekød under brandnavnet, Thise & Ko. Thise & Ko er et initiativ fra leverandørerne til Thise Mejeri, og kødet stammer fra dyr, som er født hos Thise landmænd.

Thise & Ko ønskede et design med et eksklusivt udtryk, der også bar præg af nostalgi og enkelthed – alt sammen uden at gå på kompromis med genkendeligheden til de øvrige ferskkød-produkter fra COOP.

Vi kunne efter en dialog igangsætte arbejdet med at udtænke og udvikle en spændende løsning på det visuelle udtryk for Thise & Kos logo og emballagedesign og skabe deres nye identitet.

HANDLING

Vores design til Thise & Ko læner sig op ad de øvrige serier med fersk kød hos COOP. Derved sikrer vi genkendelighed. Designet udstråler derudover “kvalitetsprodukt”, hvilket ligeledes var et ønske fra COOP, da kødet fra Thise & Ko er økologisk og af eksklusiv kvalitet. 

Ved at benytte et foto af fritgående, græssende køer fra Thise indikerer emballagen, at kødet stammer fra dyr, der er blevet behandlet godt, hvilket understøtter det økologiske aspekt overfor forbrugeren og understreger, at dyrevelfærden er i højsædet hos Thise landmændene.

Fotoets primære farve er grøn fra græs og træer, hvilket gør tekst og grafik let at afkode. Endvidere har vi udviklet et ikon til emballagen, der forestiller en silhuet af et ko-hoved, som skal fungere som en del af Thise & Ko logoet og være en cementering af, at de er forhandlere af oksekød.

EFFEKT

Vi har leveret en signifikant designserie, som markerer sig på hylden og får produkterne fra Thise & Ko til at skille sig ud. Resultatet er præference og genkendelighed, som har ført til øget loyalitet over for produkterne.


Benedikte Erritsø, Category Manager,
Hilton Foods Danmark A/S

“Vi har arbejdet sammen med Frontal Lab siden 2013 på mange forskellige projekter. Vi får altid kompetent og relevant sparring på vores idéer, således at vi sammen er enige om retningen for det enkelte projekt. Tina har gennem årene lært os så godt at kende, at hun har en god forståelse for vores produktportefølje, og de begrænsninger vi har i forhold til branding og labeldesign. Det betyder, at vi allerede er halvvejs i mål, når vi begynder et nyt projekt, og vi har ofte nydt godt af at kunne agere virkelig hurtigt. Vores projekter – store som små – bliver alle behandlet hurtigt og effektivt, og vi har været meget glade for de kreative resultater, det har udmøntet sig i.”