Skip to main content

Emballagedesign

2-3-4 sekunder. Det er den tid, du har til at overbevise kunderne i supermarkedet om, at de skal gribe ud efter din vare og ikke efter konkurrentens. Derfor skal en emballage få din vare til at skille sig ud. Dette gælder uanset hvilken kanal du sælger gennem – også når det er via webstores, som står for en stadigt stigende del af forbrugernes køb. Emballagen er førstehåndsindtrykket i en konkurrencepræget verden, hvor digitalisering har gjort forbrugeradfærd mere vilkårlig end nogensinde før.

Flere undersøgelser viser, at størstedelen af alle købsbeslutninger først træffes, når kunden står foran produktet i den fysiske butik eller scroller forbi det i din webshop. Købsbeslutningen er dermed i mange tilfælde impulsiv og styret af følelser. Emballagen er derfor altafgørende for salgbarheden af dit produkt.

En af kernekompetencerne her i huset er at udvikle og designe emballager, som skaber den perfekte ramme om dine produkter. En emballage skal både synliggøre produktet, fortælle den gode historie og rumme alle pligtinformationerne, som ikke mindst er relevante for fødevarer. En god emballage appellerer til forbrugernes selvopfattelse og stimulerer købsmotivet.

Emballagedesign til fødevarer

Når det gælder emballage af fødevarer, er der en række restriktioner og hensyn, der skal tages. Det er derfor vigtigt at have et grafisk bureau i ryggen, der kan tage højde for de specifikke krav til materialer, udformning og varedeklarationer. Med et grafisk bureau er du sikker på, at standarderne for dit produkt overholdes. Ydermere har vi hos Frontal Lab en stor viden og erfaring med netop emballage til fødevarer, og du får derfor også kompetente sparringspartnere med på sidelinjen.

netto næmt salling group emballagedesign grafisk design

Emballagedesign til webshops

Flere webshops og e-commerce forretninger bruger i dag en blanding mellem rene produktfotos/ packshots og brugssituationer. Når vi designer emballager, har vi altid kanalen og hensigten for øje – det betyder, at dit produkt skal skabe blikfang uanset om det er online, offline eller begge dele. For os er emballagedesign ikke kun et udtryk for produktets funktionalitet, men i højere grad også et udtryk for hele din virksomheds kerneværdier, udtryk og identitet. På baggrund af Jeres målgruppe, historie og værdisæt udformer vi et emballagedesign, der afspejler virksomheden.

Allerede når man ser en emballage opstår der nogle forventninger til produktet. Vores job er at indfri disse, overbevise kunden og dermed forenkle købsbeslutningen.

Skal Frontal Lab stå for din virksomheds emballagedesign?

Gennem tiden har vi designet emballager til alverdens brands – fra dåseøl over kaffekapsler til pølser og simreretter på glas. Vi arbejder både med egen udvikling af emballagelinjer, og designer emballage på basis af fastlagte designs, sådan som det oftest er tilfældet, når vi udvikler emballager til private labels.

Vores kunder rummer både små og store brands med samme udgangspunkt; at udvikle unikke løsninger og kvalitetsdesigns, der holder! Du kan trygt overlade dit emballagedesign til os.